Wednesday, June 16, 2010

-belon pecah-

kisah anakbuah gua berpipi belon ini masih pra skolah (5 tahun)

Uncle Yap (Gua) terkenal dgn penabur janji manes pada anak2 buah gua. bagi abg kepada hazeeq - haikal, perkara ini sudah menjadi kelalian bagi dirinya. Maka possibility utk termakan janji manes mungkin "tidak lagi".


maka bermulalah kesah "belon pecah".






Aunty Nini, dah pecahkan satu belon. bukan hazeeq punye pun. tapi kebetulan hazeeq ada kat situ. aunty nini dgn slambe terjah ckp kat hazeeq nanti uncle yap belikan belon baru. (cheh! ni bukan gua yg tabor janji manes nampaknye neh!)

Seraya pandangan hazeeq beralih kat mata gua. terkebil2 penuh makna. gua mula gusar & kaget. pernah hazeeq tak tido smpai 3 pagi menanti janji manes gua.

bermulalah pertanyaan hazeeq setiap mlm lepas gua pulang kerja.


"uncle, beli belon tak?"

gua tepuk dahi. (amalan biasa pelakon2 pelupa) & antara jawapan amalan gua :-

-kedai tutup
-uncle lupa
-tetinggal kat opis
-kedai tu tak jual. dia gantung je. (ni alasan biasa mak ayah di kedai macha)


so selama 4 mlm berturut2 lah hazeeq bertanya dan gua hanya pilih je jawapan di atas utk jawab.

MALAM KELIMA

gua blk keje, bukak pintu. hazeeq sudah tercogok di depan pintu sambil mata melilau tgk tgn gua kot2 gua ada jinjing belon. kali ni lain sket soklan dia.

"Uncle! Mesti lupe lagi kan??"

Belum sempat gua angkat tangan nak tepuk dahi, hazeeq terus sambung..

"Nanti-nanti, Hazeeq pulak yang lupa Uncle!"









WATTA????

3 comments:

  1. hazeeq terbaek! haha..but how meehh hazeeq mau lupe ke uncle die? rsenye die xleh hdop xde uncle die...huhuhu

    ReplyDelete
  2. b bleh ke idop tanpa uncle hazeeq?

    ReplyDelete
  3. pastilah x bleh........(wink wink~ ayat bodek nk makan char ku tiau lg..=p)

    ReplyDelete